Czy bieganie przed pracą jest efektowne?

Zastanawiasz się, jaka pora na bieganie jest najbardziej odpowiednia? Chciałbyś wygospodarować chwilę o poranku, ale nie wiesz, czy warto? A może szukasz odpowiedzi na pytanie: czy bieganie przed pracą jest efektywne? W dzisiejszym wpisie rozwiejemy wszelkie wątpliwości z tym związane!

Kiedy biegać – rano, wieczorem czy popołudniu?

Mówi się, że każdy czas na bieganie jest dobry, o ile rzeczywiście zrobimy porządny trening. Ale czy między bieganiem rano, wieczorem czy popołudniu naprawdę nie ma żadnych różnic? Zdecydowanie nie. Jeśli chcesz biegać wieczorem, rób to najpóźniej 3 godziny przed położeniem się spać. W przeciwnym razie trudno będzie Ci wyciszyć organizm i skłonić go do spokojnego snu. Bieganie popołudniu bywa problematyczne ze względu na zjedzony obiad – najbardziej pożywny i najbardziej kaloryczny posiłek dnia. Jeśli chcesz biegać po pracy, to pamiętaj, by po obiedzie odczekać co najmniej dwie godziny. A co z bieganiem rano? Co ciekawe, coraz więcej amatorów joggingu decyduje się rozpoczynać dzień od treningu. Dlaczego warto?

Czy bieganie przed pracą jest efektywne?

W natłoku porannych zajęć trudno znaleźć chwilę na trening, ale wszystko wskazuje na to, że warto to zrobić. Bieganie przed pracą jest bowiem niezwykle efektywne! Nie tylko ze względu na to, że organizm szybko spala tłuszcz! Jakie efekty przynosi bieganie o poranku?

  • Organizm spala więcej tkanki tłuszczowej, bo bieganie przed pracą zazwyczaj trenujemy na czczo. Dzięki temu ciało czerpie energię ze zgromadzonych zapasów tłuszczowych, a nie z kalorii, które spożywasz w posiłkach.
  • Bieganie o poranku sprawia, że organizm pobudza się do życia, a Ty zyskujesz dodatkową dawkę energii przed pracą.
  • Biegając rano, rozładowujesz stresy i nastawiasz się pozytywnie nawet jeśli masz przed sobą trudny dzień.

Jak biegać przed pracą?

Nie ulega wątpliwości, że trening biegowy o poranku to efektywny sposób na spalanie tłuszczu oraz dobre samopoczucie w ciągu dnia. Jednak nie każdy może sobie na niego pozwolić. Nie wiesz, jak wygospodarować czas przed pracą? Konieczne będzie nastawienie budzika na godzinę wcześniejszą niż zwykle. Trening nie może też być zbyt długi i zbyt forsowny. Optymalne będzie pół godziny biegania umiarkowanym tempem. Nie zapomnij też zaplanować czasu tak, by zdążyć zjeść śniadanie oraz wziąć prysznic. Dzięki temu Twoje poranki będą pełne pozytywnej energii, a sylwetka w błyskawicznym tempie wysmukli się i wyrzeźbi!

0 Comments

Leave a Comment